petrasophie.reismee.nl

Men nachttrein van Jaipur naar Jaiselmer is 2 uurtjes te laat...

...dus dat geeft me wat tijd om even bij te bloggen in de receptie van men hotel in Jaipur. Foto's ga ik vanop deze laptop niet eens proberen, per foto 10 mb en de verbinding valt om de minuut weg.

Voor de rest is India nog altijd heel leuk - ben nu 5 dagen in Jaipur - geeft me wat tijd om de mensen beter te leren kenen. Af en toe wat pauze inlassen doet deugd, ook al begint het na enkele dagen al terug te kriebelen om nieuwe horizonten te gaan verkennen. Ik voel me meer en meer op men gemak in India- komt misschien ook omdat het klimaat in het noorden ( 23 graden overdag en snachts aangenaam koel ) mij meer ligt dat de verlammende hitte in het zuiden. Als ik daar effe rustte, had ik soms schrik dat ik ging flauwvallen van de hitte in men slaap..

Ook wel easy travelling met heel je hebbe en houde op je rug - de 'turtle' uithangen is wel plezant af en toe. Vind het zelfs al wat saai te vinden als ik op voorhand weet waar ik ga slapen in de volgende stad. ;-)

Dus binnen paar uur zit ik ( hopelijk) op men eerste nachttrein in India. Ik hoop dat er niet teveel trieinen en mensen zijn - naast air pollution hebben ze hier ook wel last van 'people pollution'. Heb vorige week - lijkt al maanden geleden - de BRANDIVAN GARDENS bezocht , by night' met een bus waar ik de enige 'foreign lady' was. Dik half uur file voor we konden parkeren - zonder overdrijven mimstens 150 bussen dat er tegelijkertijd wilden parkeren - een zwaar gestresseerde guide die ons uit de bussen jaagt,, de menigte in - in onverstaanbaar engels roepend waar hij ons terug ging oppikken na een uur - zeker 50.000 indiers in de siertuinen zelf die enkel verlicht zijn door fontuinen ( dr Philips btw) en dus niet alleen onverlicht maar ook glad op de paadjes- gewoonweg CRAZY, maar ook really Indisch in al zen prachtige KITCH. ;-)

Voor de verbinding hier weeral wegvalt, happpy NY09 en tot soon

Kiss,

Petra

Reacties

Reacties

Luc

Schitterend te volgen je reis zo !
Keep upwith the good work !
Happy New Year

Philippe

We kunnen het vanaf hier ons goed inbeelden wat je daar meemaakt, zolang het toffe en positieve indrukken zijn zou ik je alleen maar kunnen zeggen; go go go go and have fun.
Tof van je te horen, een spetterend 2009 en alles wat je maar wenst en tot hoors. x

marc

je amuseert je precies wel tussen al die indiaanders daar... nice to hear.
ook mijn beste wensen voor 2009. take care!

Anja

Helaba ook de allerbeste wensen en doe nog maar heel veel indrukken op zodat als je terug bent ons allemaal kan overhalen om dit ook te doen !!! go girl !!! hear ya soon xxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!